گفت و گو با محمود حجت الاسلامی خیر مسجد ساز منتشر شد

گفت و گو با محمود حجت الاسلامی خیر مسجد ساز منتشر شد
بهمن 20, 1400
1005 بازدید

محمود حجت الاسلامی، خیر مسجد ساز، رضایت الهی را مهم ترین هدف خود در مسیر کمک به مجمع خیرین مسجد جهت ساخت مسجد در مناطق محروم عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، در راستای اهمیت بخشی به خیرین مسجد ساز و نشر فرهنگ مسجد سازی در مناطق کم برخوردار، محمود حجت الاسلامی، خیّر مسجد ساز، با روابط عمومی ستاد اقامه نماز گفت و گو کرد.

متن این گفت و گو به شرح ذیل است:

اهداف و انگیزه شما در خصوص کمک به مجمع خیرین مسجد ساز چه بود؟چه نگرشی در ذهن شما باعث شد در راه نماز قدم بردارید؟

مهم ترین هدف و بالاترین انگیزه برای من، رضایت الهی بود و به وظیفه شرعی خودم نسبت به اسلام و تشیع و کشورم عمل کردم.

آیا برنامه ای در آینده برای استمرار کمک و مساعدت دارید؟

بله، اگر توفیقی از جانب خداوند نصیبمان شود حتما این کار را انجام خواهم داد. تلاشم این است اول به انجام واجبات بپردازم و مستحبات را با اولویت نسبت به امور دیگر انجام دهم.

آیا اقدامات یا پیگیری خاصی در خصوص ترغیب و تشویق سایر خیرین داشته اید؟

تا جایی که مقدور هست و لطمه ای به اسلام وارد نشود این کار را انجام خواهم داد. در اصل ترغیب و تشویق باید جایی باشد که حرف خریدار داشته باشد و با صحبت کردن من آبروی اسلام در خطر نباشد.

انتظارات شما از دولت و مجمع خیرین مسجد ساز و سایر نهادهای مسئول در جهت تسهیل امر چیست؟

خداوند متعال در سوره غافر آیه ۴۴ به همه ما یادآور شده که ” أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ ‏ ” ، این آیه اگر سرلوحه زنگی همه ما باشد، انتظار و توقع از جایی یا کسی نخواهیم داشت چرا که فقط رضایت خدا مهم است.

اگر پیشنهاد و راهکار اجرایی و کاربردی در خصوص مجمع خیرین مسجد ساز و کمک های خیرین دارید بفرمایید.

اتحاد مسلمین مهم ترین رکن اصلی در اجرای برنامه های معنوی است. اگر تلاش کنیم در میان همه مسلمانان اتحاد و وفاق برقرار کنیم و از طرف دیگر همه واجبات الهی را انجام بدهیم بدون شک در این مسیر موفق خواهیم بود و همانطور که نماز را به عنوان واجب الهی در سه نوبت از شبانه روز انجام می دهیم سایر واجبات را هم باید انجام دهیم.

انشاالله خداوند به همه ما توفیق دهد در مسیر اسلام و نشر معارف نماز قدم برداریم.