ساخت مسجد را یک تکلیف شرعی می دانم

ساخت مسجد را یک تکلیف شرعی می دانم
اردیبهشت 11, 1401
1648 بازدید

توسط روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان با سید مهدی طباطبایی مدیر عامل مؤسسه خیریه امیرالمؤمنین علیه السلام گفت و گویی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اصفهان، سید مهدی طباطبایی مدیر عامل مؤسسه خیریه امیرالمؤمنین علیه السلام روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با روابط عمومی ستاد این استان گفت و گویی را انجام داد.

سید مهدی طباطبایی در بیان شرح زندگی خود بیان داشت: اینجانب متولد سال ۱۳۳۰ هستم که تا کنون مسئولیت های فراوانی در سطح استان و کشور به من ابلاغ شده و در سال ۱۳۸۰ مؤسسه خیریه امیرالمؤمنین علی علیه السلام را تأسیس نمودم و کار اول این خیریه اسکان زوج های جوان بود و کم کم به رسیدگی به امور مناطق محروم پرداختیم و باعث شد تا مساجد، مدارس، دانشگاه، حوزه علمیه و… را بسازیم.

وی به سؤال عوامل مؤثر در قدم برداشتن در مسیر خیر را اینگونه پاسخ داد: پیشوای من امیرالمؤمنین علی علیه السلام زمانی که کوفه را مرکز حکومت خود قرار داد دستور داد تا ۱۰۰۱ مسجد از کوفه تا بخارا ساخته شود اما به شهادت رسیدند و این کار نیمه تمام ماند لذا این دستور مولا اولین و مهمترین عامل مؤثر بود که ما هم نیت کنیم در این مسیر ۱۰۰۱ مسجد بسازیم که به لطف الهی تاکنون ۷۶۶ مورد بنا شده است.

مدیرعامل خیریه در پاسخ سؤال انجام کار خیر چه تأثیری در زندگی شما داشته و دارد بیان کرد: تأثیراتی که این امر خیر در زندگی بنده می گذارد قابل وصف نیست و میتوانم در یک جمله بگویم که برکت زندگی من همه از این امر مسجد سازی و کمک به مناطق محروم می باشد و هرچه الان من دارم از این امر است. و از طرف دیگر آرامش و لذت خاصی از این امر به خصوص در مبحث نهج البلاغه به من داده شده که نظیرش را جایی نمی توانم پیدا کنم.

طباطبایی درباره دیدگاه اطرافیان به انجام امور خیر اظهار داشت: به لطف الهی خانواده و اطرافیان در این مسیر هم گام و همراه من بودند اگر چه مواقعی گلگی هایی به جهت کم توجهی به بنده شده که چرا وقت کمتری برای خانواده می گذاری اما این امور نیز برطرف می شود و آنچه برای همه می ماند انجام امور خیر است.

وی در مورد سؤال از انگیزه خود در ساخت مسجد چسیت؟ ابراز داشت: ساخت مسجد را من یک تکلیف شرعی می دانم و این تکلیف شرعی را با نامه های ۲۷ و ۴۷ نهج البلاغه برای خود اثبات کرده ام لذا انگیزه من به خاطر تکلیف شرعی به وجود می آید.

مدیرعامل خیریه امیرالمؤمنین علی علیه السلام در مورد اینکه آیا در این امور خیر کسی از خانواده یا دوستان مشوق شما بوده اند بیان کرد: همانطور که گفتم اولین مشوق من در این امر مولایم امیرالمؤمنین علی علیه السلام است و عنایاتی که از نهج البلاغه به من شده و بعد از آن نمی توان گفت خانواده و اطرافیان تأثیر نداشتند و آنان نیز هر کدام به نحوی در این مسیر مرا یاری کردند لذا توصیه می کنم با نهج البلاغه انس بگیرید که این کلام گهر بار امیرالمؤمنین علی علیه السلام موجب پیدا کردن مسیر زندگی می شود.

سید مهدی طباطبایی نسبت به سؤال دوست دارید دولت در این راستا با شما چگونه همکاری کند پاسخ داد: ما از دولت هیچ انتظاری نداریم و فقط می خواهیم بر تعهدات خودش پایبند باشد و در صدور سریع پروانه ساخت و همکاری در جهت آب، برق و گاز رسانی به مساجد اقدامات خود را انجام دهد و این امور را هر چه سریع تر به مساجد برساند چرا که مشاهده می شود مسجد آماده بهره برداری است ولی هنوز به آن کنتر آب و برق و گاز عطا نشده و این امر موجب می شود تا مساجد ساخته شده تا مدت های طولانی قابل استفاده نباشند.

وی در پایان به عنوان نصیحت بیان کرد: تجربیات، مطالعات و تلاش های عمومی را در یک جمله خلاصه می کنم «بی دولت علی علیه السلام هیچیم هیچ» و هیچ کس مسیر درست را پیدا نمی کند الا با نهج البلاغه لذا «علیکم بالنهج البلاغه» وسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

برچسب‌ها: