خیّر تبریزی دو میلیارد تومان برای ساخت مسجد شمس‌آباد هزینه کرد

خیّر تبریزی دو میلیارد تومان برای ساخت مسجد شمس‌آباد هزینه کرد
اسفند 15, 1400
957 بازدید

خیّر نیک اندیش تبریزی بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای ساخت مسجد شمس آباد و ساختمان کانون فرهنگی هنری هزینه کرد.

«شیر محمّد عسگری» خیّر نیک اندیش و مسجد ساز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: هزینه در جهت احیای خانه خدا که اوّلیّه ترین زیرساخت فرهنگی و اجتماعی می باشد، از اهمّیّت ویژه ای برخوردار است و عین سرمایه گذاری قلمداد می شود.

این خیّر نیک اندیش مسجد ساز گفت: مسجد در فرهنگ دینی، نهاد با اهمّیّتی است؛ چرا که کانون همه فعّالیّت های دینی، اجتماعی، اقتصادی و حتّی برای تصمیم گیری های مهمّ جامعه بوده است.

وی افزود: باعث افتخار است که شکل گیری، تداوم و حرکت انقلاب اسلامی ما نیز از مسجد شروع شده و پایه این نظام از مسجدی ها است. بنابراین سرمایه گذاری در این عرصه مطمئن ترین سرمایه گذاری می باشد.

عسگری افزود: برای داشتن جامعه ای نمونه باید عامل پیشرفت آن را شناخت و یقین دارم که آن نقطه غیر از مسجد نیست. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) بر اساس همین شناخت، همواره بر اهمّیّت اجتماع و حضور فعّال در مساجد تأکید داشته و آن را موجب تقویت اسلام و نظام می دانستند.

وی ادامه داد: مقام معظّم رهبری (مدّ ظلّه العالی) نیز مسجد را یک پایگاه با اهمّیّت می شمارند و می فرمایند؛ «مسجد می تواند پایگاه همه کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی،انسان سازی، تعمیردل و تعمیردنیا و مقابله ی با دشمن و زمینه سازی برای ایجاد تمدّن اسلامی و بصیرت افزایی افراد همین مساجد می باشد».

عسگری در خصوص هزینه های صورت گرفته برای تکمیل مسجد و ساختمان کانون فرهنگی هنری شمس آباد گفت: ۲ میلیارد تومان برای مسجد کوی شمس هزینه شده که ۵۰۰ میلیون تومان آن را برای ساختمان کانون فرهنگی هنری بوده است.

این خیّر مسجد ساز گفت: مسجد کانون با اهمّیتی است به ویژه از این جهت که اداره آن به شیوه مردمی باشد؛ امام جماعت به عنوان محور کار و نمازگزاران در قالب هیئت امنا آن را اداره کند. البتّه نهادها و سازمان های فرهنگی و به طور اخص دولت نیز برای اینکه بتوانند از ظرفیّت مساجد استفاده کرده و در عین حال نیز کمک کننده در این مسیر باشند؛ باید با برنامه ریزی معیّن و در قالب تعریف شده ای از این ظرفیّت استفاده نمایند.