۲۳ نمازخانه بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری ساخته می‌شود

۲۳ نمازخانه بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری ساخته می‌شود
آبان 17, 1401
316 بازدید

مدیرستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری از ساخت ۲۳ نمازخانه بین‌راهی در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: طی هفته گذشته ۱۷ نمازخانه بین راهی فعال در چهارمحال و بختیاری ارزیابی شد، تعدادی از این نمازخانه‌ها نیازمند به تعمیرات جزئی هستند و تعدادی سیستم گرمایشی و یا مهر و جامهری لازم دارد اما با تمام این کمبودها این نمازخانه‌ها مورد استفاده برای مسافران است.

جانمایی ۱۰ نمازخانه بررسی می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری افزود: ساخت ۱۰ نمازخانه از قبل در مکان‌های مختلف پیش‌بینی شده بود اما برخی از آن‌ها جانمایی و قبله درستی ندارند که طی ۱۰ الی ۱۵ روز آینده همه این موارد بازرسی و ساخت و ساز پس از جانمایی و انتخاب قبله درست شروع می‌شود.

پیشرفت ۷۰ درصدی نمازخانه گوشنگلی 

وی ادامه داد: همچنین ساخت ۱۳ نمازخانه به تازگی در دست اقدام است که جانمایی و قبله درستی دارند، ساخت سه نمازخانه از این تعداد آغاز شده که یکی از آن‌ها در گردنه گوشنگلی۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کریمی گفت: در کارگروه نمازخانه‌های بین راهی که چند روز گذشته با حضور استاندار و مسئولان استانی برگزار شد مصوب شد قبل از هر اقدامی برای ساخت نمازخانه ابتدا جانمایی و قبله آن‌ها به درستی انتخاب و بعد ساخت و ساز آغاز شود.

 وی با بیان اینکه متولی ساخت نمازخانه‌ها راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که اعتبار و هزینه‌های لازم را نیز تامین می‌کند، افزود: نمازخانه‌های مجتمع خدماتی استان نیز در حال بررسی است و رفع نواقص این موارد برعهده اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

 مدیر ستاد اقامه نماز استان توضیح داد: برخی از نمازخانه‌ها متولی خاصی ندارند و به همین دلیل نیمه‌کاره رها شده‌اند که مصوب شد با همکاری دهیاری و شوراها متولی ساخت و ساز برای نمازخانه‌ها انتخاب شود تا تجهیز و تعمیر شوند.

کریمی بیان کرد: برخی از نمازخانه‌ها در فصول مختلف سال به صورت موقت دایر می‌شوند تا گردشگران در فصل تابستان در دشت لاله و یا در فصل زمستان در محل‌های پیست اسکی بتوانند از این مکان‌ها برای نماز خواندن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نمازخانه‌ها فصلی به صورت میدانی ارزیابی می‌شود، افزود: ۵۴ جایگاه سوخت بین راهی نیز توسط شرکت نفت تا پایان آبان ماه بازدید و وضعیت نمازخانه‌هایشان به ستاد اقامه نماز ارائه می‌شود.

برچسب‌ها: