وقتی یک خانم نیکوکار لبنانی تمام اموال خود را برای ساخت مسجد می فروشد

وقتی یک خانم نیکوکار لبنانی تمام اموال خود را برای ساخت مسجد می فروشد
تیر 25, 1402
318 بازدید

فاطمه حمزه اهل لبنان، فرد نیکوکاری است که تمام اموال خود را فروخته است تا مسجد بسازد و آرزو دارد تا قبل از مرگ در آن نماز بخواند.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، «هدیه ای از طرف پروردگار جهانیان» فاطمه حمزه لبنانی اقدام خود را برای ساختن مسجدی در شمالی ترین منطقه عکار، پس از فروختن همه چیزهایی که برای این منظور داشت، این گونه توصیف می کند.

فاطمه حمزه (۵۵ ساله) در یک اتاق کوچک در شهر سفینه القیطع در روستای عکار زندگی می کند و پس از فروش تمام املاکی که در طول سال ها به دست آورده بود، مستاجر است و تنها به فکر ساختن مسجد با پول های خود است.

فاطمه که ازدواج نکرده، می گوید: «دنیا برای او ارزشی ندارد.» فکر ساختن مسجد به ذهنش خطور کرده و به خاطر آن اموال خود را شامل مغازه ها و املاکی که به ارث رسیده بود، فروخته است تا آن را به مسجد تبدیل کند.

 وی گفت: خود او کار ساخت و ساز مسجد را در طول چهار سال پیش آغاز کرده است، هر چند تجربه ای در معماری نداشته اما این کار را انجام داده است، تا اینکه نوبت به مهندسان رسیده که کار او و استحکام پایه هایی را که گذاشته بود، بررسی کنند.

وی اظهار کرد: آنها کار من را تحسین کردند و گفتند که هیچ خطای ۱۰۰ درصدی نداشته ام و دایم ماشالله می گفتند.

فاطمه در ادامه اظهار کرد: به دلیل تمام شدن اعتبارات اختصاص یافته به این منظور، ساخت و ساز برای مدتی متوقف شد تا اینکه کمک های مالی برای تکمیل ساخت مسجد به سمت او سرازیر شد.

وی با اشاره به این آیات که  آنهایی که «خدا آنها را دوست دارد» و آنها «بهشت عالی را به دست خواهند آورد و خداوند به پاداش آنچه داده اند، قصری در بهشت برایشان خواهد ساخت» و «اینکه خداوند به اندازه ذره ای از کار آنها را ضایع نمی کند»، از شهروندان خواست که به کمک های اهدایی خود ادامه دهند.

تنها آرزو

فاطمه زمان زیادی را با همراهی مهندسان پروژه برای بررسی ریزترین جزئیات، مراحل ساخت و جدول زمانی اتمام آن می گذراند و می گوید: «تنها آرزوی من این است که مسجد ساخته شده را ببینم و قبل از مرگ در آن نماز بخوانم.»

فاطمه در حالی که در میان ستون‌های مسجد ایستاده است به منظره‌ای که مشرف به آن است، با تپه‌های سرسبز و درختان کاج و بلوط نگاه می کند و می‌ گوید: این صحنه، تفکر در خلقت خدا است و این هدیه خداوند است.

فاطمه دعا می کند که وقت خود را صرف دعوت به سوی خدا، دعا، فراگیری قرآن و آموزش آن در مسجد خود کند تا این مسجد مکانی برای آموزش قرآن باشد.

بنابراین گزارش، در محل ساخت و ساز تابلویی نصب شده است که بالای آن آیه ای از قرآن مجید نوشته شده است: إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ، «مساجد اللّه را فقط کسانی که به خدا و روز قیامت ایمان دارند بنا می کنند.» در ادامه نام مسجد «مسجد رحمت» و نام فاطمه آمده است.