نشست مجمع عمومی هیات امنای مجمع خیرین مسجدساز کشور

نشست مجمع عمومی هیات امنای مجمع خیرین مسجدساز کشور
آبان 24, 1402
230 بازدید

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مسجدساز کشور، نشست مجمع عمومی هیات امنای مجمع خیرین مسجدساز کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، قائم مقام و جمعی از معاونین و مدیران ستادی و اعضای هیات امنا، در روز دوشنبه پانزدهم آبان ماه برگزار شد. این جلسه با هدف تشریح اهم اقدامات […]

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مسجدساز کشور، نشست مجمع عمومی هیات امنای مجمع خیرین مسجدساز کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، قائم مقام و جمعی از معاونین و مدیران ستادی و اعضای هیات امنا، در روز دوشنبه پانزدهم آبان ماه برگزار شد.

این جلسه با هدف تشریح اهم اقدامات و فعالیت های انجام گرفته در جهت ترویج و توسعه نهضت مسجدسازی و نمازخانه سازی در سال ۱۴۰۲ تشکیل شد.

در این جلسه در خصوص ابلاغ برنامه ها و فعالیت های مصوب مجمع خیرین مسجد ساز در سال ۱۴۰۲ به استان ها، مکاتبه با رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به منظور اختصاص منابع جهت احداث و توسعه مساجد مناطق محروم و کم برخوردار و کمک و مساعدت به ۱۲۸باب مسجد متقاضی، بحث و تبادل نظر شد.

شناسایی و بهره گیری از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای پیشبرد برنامه ها و فعالیت های مجمع خیرین مسجدساز، تجهیز نمازخانه مدرسه دخترانه عارفه شهر اقبالیه قزوین و معرفی ظرفیت پردیس های شهر تهران دانشگاه فرهنگیان جهت احداث مساجد دو منظوره در سطح شهر تهران، از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در این جلسه مقرر شد، مکاتبه با وزیر آموزش و پرورش، به منظور تمهید مقدمات ایجاد مساجد کوچک دو درب در مدارس شهر تهران، احداث و بهره برداری از ۱۶ باب نمازخانه بین راهی در راه های مواصلاتی کم برخوردار کشور و تعداد ۵۰ باب نمازخانه در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی کشور با متراژ میانگین هر نمازخانه ۶۰ متر مربع در دستور کار قرار بگیرد.

تجلیل و تقدیر از خیرین ملی و استانی، پیگیری احداث و تکمیل و معرفی پروژه عمرانی برخی از مساجد به وزارت کشور و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت کمک و مساعدت، پیگیری تحقق مفاد بندهای ۶ ، ۷ و ۱۱ بخشنامه ۱۵ ماده ای وزیر کشور در استان ها و از طریق شورای اقامه نماز استان و شهرستان، همکاری و ارائه خدمات مشاوره ای به ستاد اقامه نماز استان ها در فرآیند تحقق برنامه های راهبردی مجمع در افق ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۰ و همچنین خدمات مشاوره ای در فرایند اجرای طرح بومی سازی توافقنامه ها در دستگاه های اجرایی استان ها به منظور بهره مندی از ظرفیت دستگاه های اجرایی در جذب منابع و ظرفیت های بالقوه و بالفعل دستگاه های اجرایی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین مصوب شد؛ بررسی و تصویب گزارش و صورت های مالی منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱، تشکیل کارگروه ساماندهی نمازخانه های مدارس با حضور آقایان رضایی، امین جواهری، عبداللهی(معاون سازمان نوسازی) و مهدیان و استفاده از ظرفیت گروه های جهادی جهت توسعه نهضت مسجدسازی و نمازخانه سازی در کشور، در دستور کار قرار بگیرد.