معرفی مساجد و نمازخانه ها برای گردشگران مسلمان در لندن

معرفی مساجد و نمازخانه ها برای گردشگران مسلمان در لندن
بهمن 23, 1401
806 بازدید

در شهر لندن علاوه بر مساجد،مکان های دیگری نیز برای اقامه نماز در نظر گرفته شده اند تا گردشگران مسلمان بتوانند در مکان هایی امن به فریضه دینی خود عمل کنند.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: در شهر لندن علاوه بر مساجد در مکان های دیگری مانند مراکز خرید و موزه ها نمازخانه هایی وجود دارند تا گردشگران مسلمان بتوانند در مکان هایی امن به فریضه دینی خود عمل کنند.

در اینجا مساجد و نمازخانه های لندن  که مسلمانان می توانند برای اقامه نماز از آنها بهره مند شود،معرفی شده اند.

مسجد شرق لندن

یکی از مشهورترین مساجد این شهر، مسجد شرق لندن است که با ده ها غذاخوری حلال احاطه شده است.این مسجد فضایی مجزا برای مردان و زنان دارد و فضایی برای وضو گرفتن و حتی دوش گرفتن برای نمازگزاران و افرادی که می خواهند برای رفع خستگی به مسجد بیایند،فراهم کرده است.

گردشگران مسلمان از پل لندن با اتوبوس می‌توانند به راحتی به مسجد دسترسی داشت.

مسجد مرکزی لندن

مسجدی که در حاشیه پارک «ریجنتز» قرار دارد و ده دقیقه پیاده روی از ایستگاه اتوبوس خیابان «بیکر» دارد، بهترین مسجد لندن است و بسیاری از گردشگران به طور قطع ازآن بازدید می کنند.

این مسجد در نزدیکی بسیاری از نقاط توریستی از جمله موزه «مادام توسو»، موزه «شرلوک هلمز»، مجموعه «والاس» و بسیار نزدیک به ایستگاه متروی «مریل‌بون» برای کسانی که با مترو وارد شهر می‌شوند، قرار دارد.

این مسجد دارای امکانات مجزا برای مردان و زنان با امکانات وضو و یک فروشگاه کتاب های اسلامی است.

 

سلفریجز ، آکسفورد 

بسیاری از گردشگرانی که به لندن می آیند به احتمال زیاد وارد خیابان آکسفورد خواهند شد و برای افرادی که به دنبال جایی امن و راحت برای دعا و نیایش هستند، نمازخانه مرکز خرید «سلفریجز» بهترین مکان است.

 

سلفریجز فضایی را هم برای نمازگزاران مسلمان و هم برای عبادت و نیایش پیروان ادیان دیگر در نظر گرفته است.

 

وستفیلد

در مرکز خرید وستفیلد لندن نیز نمازخانه و همچنین وضوخانه ای برای گردشگران مسلمان در نظر گرفته شده است.

 

این مرکز همچنین شامل یک اتاق چندمذهبی نیز هست که هم مسلمانان و هم پیروان دیگر ادیان می توانند از آن برای دعا و نیایش و رفع خستگی استفاده کنند.

 

موزه تاریخ طبیعی و موزه علوم

هر دو موزه تاریخ طبیعی و موزه علوم میزبان نمازخانه و اتاق های چند مذهبی برای ادای نماز و عبادت هستند.

 

در این دو موزه اتاق هایی که با نور طبیعی بسیار روشن و آرامش بخش هستند برای عبادت در نظر گرفته شده اند.

 

نمازخانه موزه علوم که در کنار گالری عصر اطلاعات قرار دارد، همه روزه نمازگزاران مسلمانی است که برای بازدید از موزه به این مرکز می آیند.