مسجد مرکز عبادت، حل مشکلات مردم و اجتماع فرهنگی مسلمانان است

مسجد مرکز عبادت، حل مشکلات مردم و اجتماع فرهنگی مسلمانان است
آذر 7, 1401
621 بازدید

دبیر مجمع خیرین مسجد ساز استان لرستان از مسجد نیمه کاره فاطمه الزهرا(س) شهرستان کوهدشت با حضور کارشناس مجمع خیرین مسجد ساز استان، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان کوهدشت بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان لرستان، حجت الاسلام والمسلمین چراغی مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان از مسجد نیمه کاره فاطمه الزهرا(س) شهرستان کوهدشت  با حضور کارشناس مجمع خیرین مسجد ساز استان، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان کوهدشت در تاریخ بیست و نهم آبان ماه بازدید نمود.

حجت الاسلام والمسلمین چراغی اظهار داشت: ستاد اقامه نماز، تلاش می کند تا موضوع نماز در جامعه ترویج شود و مهمترین پایگاه برای ترویج و بستر سازی اقامه نماز، ساخت مسجد است و تاکنون مجمع خیرین مسجد ساز با مشارکت بسیاری از خیرین کشور، مساجد زیادی ساخته است ولی هنوز بسیاری از مناطق محروم و پرجمعیت از نعمت مسجد بی بهره اند.

دبیر مجمع خیرین مسجد ساز عنوان کرد: امروزه مسجد علاوه بر انجام فرائض دینی، کارکردهای سازنده، رشد دهنده و آموزنده ای همچون  آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و ورزشی به عنوان یک محیط امن برای خانواده ها دارد.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به نوزدهمین اجلاس سراسری نماز افزود: مقام معظم رهبری در این پیام، عمران مساجد و پرداختن به آرایه های معنوی و ظاهری آن را وظیفه همگان برشمردند و اشاره کردند که با وجود ده ها هزار مسجد در کشور، جای هزاران مسجد دیگر در روستاها، شهرها، شهرکها و مجتمع های مسکونی خالی است تا دسترسی آسان به مسجد به عنوان نیاز ضروری مومنان و جوانان و نوجوانان برطرف شود.

چراغی در پایان گفت : اکنون مجمع خیرین مسجد ساز کشور با هدف ساخت مساجد ساده، ارزان، بدون هزینه‌های اضافی با اولویت مناطق محروم و پر جمعیت در حال فعالیت است و خیرین و عموم مردم خداجو می توانند از طریق این مجمع در امر ساخت مسجد کمک کنند.

 

برچسب‌ها: