مراسم کلنگ زنی احداث مسجد امام حسین (ع) شهرستان خرم آباد برگزار شد

مراسم کلنگ زنی احداث مسجد امام حسین (ع) شهرستان خرم آباد برگزار شد
تیر 21, 1402
316 بازدید

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان لرستان، مراسم کلنگ زنی احداث مسجد امام حسین (ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر ستاد اقامه نماز و جمعی از مسئولین برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین چراغی در مراسم کلنگ زنی احداث مسجد امام حسین (ع) شهرستان خرم آباد اظهار داشت: مسجد در اسلام یک جامعه متکامل، […]

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان لرستان، مراسم کلنگ زنی احداث مسجد امام حسین (ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیر ستاد اقامه نماز و جمعی از مسئولین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین چراغی در مراسم کلنگ زنی احداث مسجد امام حسین (ع) شهرستان خرم آباد اظهار داشت: مسجد در اسلام یک جامعه متکامل، منسجم، متحد و هم­بسته است و مسجد، عرصه ­ای برای فعالیت اجتماعی، مرکزی عملی و مدرسه ­ای برای آموزش است.

چراغی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمّی که توجه به آن ضروری است، تعیین نوع مرکزیت مسجد می باشد. در زمان پیامبر (ص) مسجد النبی به عنوان مسجد جامع و اصلی مدینه شناخته می شد. و در محله های گوناگون هم مساجد کوچکی وجود داشته که با اذان مسجد پیامبر(ص)، در آن مساجد هم اذان می گفتند و نماز اقامه می کردند.

وی گفت: پس از تعیین انتظار اجتماعی از مسجد، به تناسب باید مسائل مختلفی را که بیان می شود در نظر گرفته و در معماری آن لحاظ کنند، لیکن موارد بسیاری از ویژگیها در بنای همه مساجد باید مورد توجه باشد.

چراغی عنوان کرد: مسجد امام حسین (ع) شهرستان خرم آباد با همت خیر کویتی به مساحت هشتصد متر ساخته می شود.

 

برچسب‌ها: