ساخت مسجد صدقه جاریه/ ضرورت امکان نظارت مستقیم بر مساجد توسط خیرین

ساخت مسجد صدقه جاریه/ ضرورت امکان نظارت مستقیم بر مساجد توسط خیرین
آبان 11, 1401
316 بازدید

با هدف ساخت و احداث مساجد در روستاهای کم برخوردار و پر جمعیت، خیّر مسجد ساز با قائم مقام ستاد اقامه نماز و مدیرعامل مجمع خیرین مسجد ساز، دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز، در راستای ساخت و احداث مساجد در روستاهای کم برخوردار و پر جمعیت، خیّر مسجد ساز با سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز و مدیرعامل مجمع خیرین مسجد ساز، در روز دوشنبه نهم آبان ماه دیدار و گفتگو کرد

سید احمد زرهانی در این جلسه که با حضور سید علی مهدیان، معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز برگزار شد، با اشاره به ضرورت ساخت مساجد در روستاهای دارای جمعیت و دارا بودن تمکن مالی اهالی آن جهت تکمیل مسجد، گفت: صرف محرومیت در روستاها برای ساخت مسجد کافی نیست، بلکه باید استقبال از اهالی آن روستا برای مسجد وجود داشته باشد.

مدیر عامل مجمع خیرین مسجد ساز با تاکید بر پیگیری وضعیت ساخت مساجد در روستاهای کشور، افزود: مدیریت برای مسجد از ابتدای ساخت تا به بهره برداری رسیدن آن مورد توجه باشد و باید به نحوی مدیریت شود که ضمن اینکه مومنین در آن رفت و آمد دارند، فعالیت های موثر فرهنگی در مسجد برای اهالی روستا انجام شود.

وی ساخت مساجد را باقیات و صالحات برای اموات عنوان کرد و گفت: کسانی که در این مسیر قدم برمیدارند این حرکت خداپسندانه آنها به عنوان صدقه جاریه محسوب می شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: شرایط به صورتی پیگیری و اجرا شود که امکان نظارت مستقیم بر مساجد توسط خیرین وجود داشته باشد.