حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز در برنامه “به خانه برمیگردیم”+کلیپ

حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز در برنامه “به خانه برمیگردیم”+کلیپ
شهریور 1, 1401
398 بازدید

قائم مقام ستاد اقامه نماز به مناسبت روز جهانی مسجد در برنامه “به خانه برمیگردیم” شبکه پنج حضور و به گفتگو پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و مدیر عامل مجمع خیرین مسجد ساز کشور به مناسبت روز جهانی مسجد در برنامه به خانه برمیگردیم شبکه پنج صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران حضور و به گفتگو پرداخت.

۳۰ مردادماه، سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌هاست. روز ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹ (۱۳۴۸هجری) رژیم صهیونیستی آب منطقه مسجدالاقصی را قطع و شهروندان عرب را از نزدیک‌ شدن به این مسجد منع کرد. در همین زمان یک یهودی تندرو استرالیایی به نام مایکل دینس روهان بخش شرقی مسجدالاقصی را آتش زد. این آتش‌سوزی از سلسله اقداماتی بود که اسرائیل از سال ۱۹۴۸ با هدف از بین‌ بردن تمدن اسلامی در شهر قدس انجام می‌داد.

متولیان مساجد متعدد و متنوع هستند؛ حدود ۱۷ دستگاه به نوعی در مسئله مسجد دخیل هستند. لابد بزرگانی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی مطالعاتی را دارند و در آینده ارائه طریق‌هایی خواهند کرد. البته خود این تنوع هم برکات زیادی دارد. بسیج منشأ بسیاری از خیرات است و بسیاری از کارها را بسیج در مساجد انجام می‌دهد. مثلاً بسیج در مساجد در زمان کرونا عملکرد درخشانی داشت. هیئت امنا در مساجد نقش خزانه را دارد و بالاخره مسجد یک نهاد اجتماعی و مرتبط با همه جامعه است اما اگر با تدبیر بزرگان یک نهاد هدایتگر ایجاد شود و بتواند امور را ساماندهی کند می‌شود همه ۱۷ نهاد در مسجد حضور داشته باشند اما از یک راهبرد تبعیت کنند و به عنوان سازواره و منظومه هم افزایی داشته باشند.

در ادامه می توانید کلیپ کامل گفتگو رو مشاهده بفرمایید.