جمهوری اسلامی تجلی حاکمیت ارزشهای قرآنی بر مناسبات فردی و اجتماعی است

جمهوری اسلامی تجلی حاکمیت ارزشهای قرآنی بر مناسبات فردی و اجتماعی است
فروردین 12, 1401
885 بازدید

سید احمد زرهانی مدیر عامل مجمع خیرین مسجد ساز کشور به مناسبت گرامیداشت دوازدهم فروردین ماه روز جهموری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مسجد ساز کشور، سید احمد زرهانی مدیر عامل مجمع خیرین مسجد ساز کشور طی پیامی به مناسبت گرامیداشت دوازدهم فرودین ماه روز جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی به همان اندازه که حکومت مردم بر مردم است تجلی بخش حاکمیت ارزشهای وحیانی و قرآنی بر مناسبات فردی و اجتماعی هم قلمداد می شود.

متن پیام به شرح ذیل است:

جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا

یوم الله دوازدهم فروردین روز تحقق پیروزی نور بر تاریکی و طلوع خورشید استقلال و آزادی بر طلایه داران روشنایی مبارک باد.

در چنین روزی مردم بزرگ ایران با لبیک به خمینی کبیر کمر استبداد و استعمار را شکستند و با خدای خویش پیمانی جاودانه بستند و بر کاخ ستم جانانه تاختند و طرحی نو در انداختند و با همتی ستودنی نظام عدل جمهوری اسلامی ایران را ساختند و پرچم سعادت را بر افراختند.

رسالت امروز ما دفاع آگاهانه از استقلال و آزادی و کمک خردمندانه به شکوفایی و اعتلای مردم سالاری دینی و جهاد با فقر و فساد و غربزدگی و خرافه گرایی و ایستادگی در برابر انحراف از دین حنیف و پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی است.

قدرتهای استکباری با انواع ترفندها در صدد ایجاد گسل بین نسل جوان و آرمان‌های اسلامی هستند و از فناوریهای نو در این زمینه بهره می گیرند. از این رو دفاع هوشمندانه از نظام جمهوری اسلامی در اولویت قرار دارد.

پرورش فکری و اعتقادی و مهارتی آینده سازان و سپردن زمام امور به مدیران دانا و توانا و پاک سیرت و مجهز به قدرت آینده پژوهی و برخوردار از بینش راهبردی برای گذر از بحرانها از لوازم دفاع هوشمندانه به شمار می‌آید.

در کنار ساختن زیربناها و فراهم کردن امکانات رفاهی و گسترش برنامه های علمی و پژوهشی و دانش بنیان باید روی شکوفایی فرهنگی و رشد مکارم اخلاقی و مبارزه با رذائل و تعلیم فضائل سرمایه‌گذاری کرد.

دستیابی به تمدن نوین اسلامی در قرن جدید مستلزم احیای تفکر دینی و سبک زندگی اسلامی و روی آوردن به معنویت و تقوای الهی و رعایت حق الناس و توجه به کرامت انسانی و بسط عدالت اجتماعی است.

اقامه نماز و عمل به آموزه های این فریضه الهی پشتوانه ای محکم برای راه یابی به حیات طیبه و رهایی از گزند مادیگرایی و دنیازدگی است.

از یک زاویه انقلاب اسلامی گذرگاهی در جهان مادی برای سوق دادن کاروان بشریت از عصر تبعیض و تجاوز و توحش قدرتهای قاهر و سرکوبگر و زر اندوز به دوران عدل و احسان و یکتاپرستی است.

اگر متفکران غرب در افقی تاریک و یاس آلود به افول و تزلزل لیبرال دموکراسی می نگرند و دم از پایان تاریخ می زنند، در فضای روشن اندیشه توحیدی سخن از طلوع خورشید عدالت و ظهور منجی عالم و پایان ظلمت و ظلم در همه آفاق است.

فردای پر فروغ جهان در گرو مجاهدت جوانان غیور و مردان و زنان مومن و صادق الوعد و سلیم النفس امروز است و یکی از معانی بلند انتظار آن است که مردم منتظر به گونه ای معاش کنند که در ترازوی عدل قائم آل محمد وزین جلوه گر شوند و اذن ورود به سپاه مهدوی را به دست آورند.

در مکتب اهل بیت و در تفکر اسلامی امام همان میزان است و در دوران غیبت کبری هر کسی باید خود را با میزان الاعمال بسنجد و کاستی ها و ناراستی را بزداید و جان را به زیور پارسایی بیاراید.

جمهوری اسلامی به همان اندازه که حکومت مردم بر مردم است تجلی بخش حاکمیت ارزشهای وحیانی و قرآنی بر مناسبات فردی و اجتماعی هم قلمداد می شود.

ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام و مجمع خیرین مسجد ساز و ستاد تفسیر قرآن کریم با هدایت استاد قرائتی و بر مبنای اندیشه های صائب امام سیدعلی خامنه‌ای متع الله المسلمین بطول بقائه خود را بخشی از سپاه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران می دانند و در جهت تحقق آرمان‌های امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و شهدای عزیز تلاش می کنند و دوشا دوش ملت رشید ایران برای تعالی دستاوردهای حماسه دوازدهم فروردین از همه تمکن خود بهره می گیرند. بمنه وعونه

سید احمد زرهانی
قائم مقام ستاد اقامه نماز
۱۲ فرودین ۱۴۰۱