جلسه هیات مدیره و هیات امنا مجمع خیرین مسجد ساز کشور برگزار شد

جلسه هیات مدیره و هیات امنا مجمع خیرین مسجد ساز کشور برگزار شد
آبان 18, 1401
580 بازدید

کمک و مساعدت مجمع خیرین مسجد ساز به ۳۴۴ باب مسجد و تلاش در جهت جلب مشارکت های خیرین، دستگاه ها و نهادها به منظور تامین منابع مالی مجمع از جمله عملکرد یکساله این مجمع می باشد.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مسجدساز، جلسه هیات مدیره و هیات امنا مجمع خیرین مسجد ساز کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و مدیر عامل مجمع خیرین مسجد ساز و جمعی از اعضا ظهر امروز، ۱۷ آبان ماه در ستاد اقامه نماز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در این جلسه با اشاره به نکاتی در خصوص جایگاه مساجد در اسلام و اهمیت ساخت مسجد گفت: باید به عنوان خادم در مساجد خدمت کنیم تا قدم در مسیر بزرگان و پیامبرانی همچون حضرت ابراهیم و اسماعیل(علیهما السلام) که خادمین مسجد بودند بذاریم.

استاد قرائتی تاکید کرد: خادمین مساجد را از بین افراد جوان انتخاب کنید که این دو ویژگی را دارا باشند؛ اول صدای خوبی داشته باشند برای اذان گفتن، دوم توانایی و انگیزه برگزاری کلاس آموزش قرآن برای بچه های محل را داشته باشد.

مفسر قرآن کریم با بیان این نکته که اگر در حق مسجد کم کاری داشته باشیم و حق آن را ادا نکنیم، مسجد فردای قیامت از ما شکایت خواهد کرد، گفت: سعی کنید ارتباط و ترویج شیوه های همکاری با مجمع خیرین مسجد ساز را در اولویت برنامه های خود قرار دهید.

در ادامه سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و مدیر عامل مجمع خیرین مسجد ساز با اشاره به اقدمات یکساله مجمع خیرین گفت: در طول یک سال گذشته توجه ویژه به مسجدسازی در سیاست های ابلاغی سال ۱۴۰۱ ستاد اقامه نماز و ابلاغ برنامه ها و فعالیت های مصوب مجمع خیرین مسجد ساز در سال ۱۴۰۱ به استان و شهرستان ها در دستور کار مجمع بود.

وی با اشاره به ساماندهی و تکمیل ساختار مجمع خیرین مسجد ساز در مرکز و استان و صدور ابلاغ مسئولین مربوط از تشکیل بانک اطلاعات مساجد متقاضی کمک در استان ها خبر داد.

زرهانی کمک و مساعدت به ۳۴۴ باب مسجد و تلاش در جهت جلب مشارکت های خیرین، دستگاه ها و نهادها به منظور تامین منابع مالی مجمع از روش های متعدد و گوناگون و حضور در نمایشگاه قرآن و گردهمایی آموزشی و توجیهی ائمه جماعات شرکت ملی نفت ایران را از دیگر فعالیتهای مجمع عنوان کرد.

مدیر عامل مجمع خیرین مسجد ساز کشور در خصوص شناسایی و معرفی خیرین مسجدساز به پروژه های عمرانی مسجدسازی در کشور گفت: جمعا ۵ مورد در نقاط مختلف کشور پیگیری و اجرا شده است.

پیگیری احداث ۲۳ باب نمازخانه بین راهی با متراژ ۱۱۰ مترمربع از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در قالب ۱۱۰ باب نمازخانه بین راهی پیش بینی شده و رعایت قوانین جامع حمایت از معلولین، پیگیری افتتاح و بهره برداری ۳۵ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی سراسر کشور توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و متوسط نمازخانه حدودا ۷۰ مترمربع به تفکیک مردانه و زنانه و تجلیل و تقدیر از خیرین ملی و استانی با اهدای لوح تقدیر، تفسیر یک جلدی استاد قرائتی و انگشتر متبرک رهبری به ۵ نفر از مواردی بود ک توسط سید احمد زرهانی مطرح شد.

بررسی برنامه های پیشنهادی سال ۱۴۰۲ مجمع خیرین مسجدساز، تهیه و پخش مستند از خیرین مسجدساز از طریق صدا و سیما، راه اندازی پویش تحت عنوان آجر به آجر با هدف جذب مشارکت های حداقلی آحاد مردم در این مهم با مشارکت مجمع و بسیج سازندگی و سازمان نوسازی مدارس، تهیه نقشه های تیپ مساجد در قالب های مختلف و انتشار از طریق سایت مجمع جهت استفاده آحاد مردم، انعقاد تفاهم نامه چند جانبه (مجمع، بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن) به صورت کمی و با تعیین گستره اجرا از جمله مصوبات این جلسه بود.

در پایان جلسه اعضای مجمع خیرین مسجد ساز در خصوص اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.