تشویق مردم به مسجدسازی در نمایشگاه قرآن/ کمک سه میلیارد تومانی مردم برای ساخت مسجد در سال ۱۴۰۰

تشویق مردم به مسجدسازی در نمایشگاه قرآن/ کمک سه میلیارد تومانی مردم برای ساخت مسجد در سال ۱۴۰۰
اردیبهشت 11, 1401
595 بازدید

معاون فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز تهران با اشاره به تشویق مردم به مسجد سازی در غرفه ستاداقامه نماز در نمایشگاه قرآن گفت: مردم می توانند با هر مقدار کمکی که می توانند در ساخت مسجد در مناطق محروم و بی بهره از مسجد مشارکت نمایند.

حجت الاسلام «جمال عبدی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از ترویج و فرهنگسازی برای ساخت مسجد در غرفه ستاد اقامه نماز بخش مجمع خیرین مسجد ساز در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: این مجمع با حضور افراد دغدغه مند برای ساخت مسجد در مناطق محروم ایجاد شده است و از طرفی پل ارتباطی با عموم مردم  در ساخت مسجد در اقصی نقاط کشور است.

معاون فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز استان تهران بیان کرد: تصوری که در بین مردم در زمینه ساخت مسجد وجود دارد،این است که برخی تصور می کنند، وقتی گفته می شود،مسجدسازی،یعنی اینکه هزینه های سنگینی را در این زمینه باید متقبل شوند،اما این گونه نیست.

 حجت الاسلام عبدی ادامه داد: حضور ما در نمایشگاه قرآن کریم به این جهت است که مردم بدانند که با هر مقدار کمک مالی می توانند در ساخت مسجد سهیم باشند،در حقیقت بیشترین همت مجمع خیرین مسجدساز دخیل کردن و دغدغه مند کردن عموم مردم به ساخت مسجد با نگاه مناطق محروم است.

وی اضافه کرد: سال گذشته قریب سه میلیارد تومان از عموم مردم و خیرین برای ساخت مسجد کمک جمع آوری شد که امید است این عدد در سال جدید به 5 میلیارد تومان برسد، نگاه ما این است که بنا و ساخت مسجد توسط مردم انجام شود و مجمع خیرین مسجد ساز در تجهیز و تکمیل کردن مساجد مشارکت نمایند.

حجت الاسلام عبدی افزود: البته در مناطق محروم که از مسجد بی بهره هستند، مجمع خیرین مسجد ساز از صفر تا صد ساخت مسجد را متقبل می شود تا مناطق محروم بی بهره از مسجدصاحب مسجد شوند.

معاون فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز استان تهران با اشاره به اینکه مجمع خیرین مسجد ساز قریب 15 سال است که ایجاد شده است،خاطرنشان کرد: در سال 1400 به همت خیرین و مردم در هر استان 10 مسجد و در مجموع 300 مسجد با حمایت مجمع خیرین مسجد ساز ساخته شد و امسال نیز تلاش می کنیم که آمار ساخت مسجد در مناطق که نیازمند هستند را افزایش دهیم.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار«قرآن کتاب امید و زندگی»  از 27 فروردین آغاز شده و تا 9 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برپا است.