برگزاری جلسه کارگروه ساماندهی نمازخانه ها و مساجد بین راهی استان مازندران

برگزاری جلسه کارگروه ساماندهی نمازخانه ها و مساجد بین راهی استان مازندران
تیر 20, 1401
385 بازدید

در راستای ساماندهی مساجد و نمازخانه های اماکن بین راهی استان مازندران جلسه ای با حضور علیخوانی معاون امور عمرانی استاندار، مدیر ستاد اقامه نماز استان و مدیران و کارشناسان ادارات کل استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین مسجدساز، جلسه کارگروه ساماندهی نمازخانه ها و مساجد بین راهی استان مازندران با حضور رضا علیخوانی معاون امور عمرانی استاندار ، عباسعلی ابراهیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان و مدیران و کارشناسان ادارات کل استان، روز دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ در سالن شماره یک استانداری مازندران به منظور بررسی وضعیت نمازخانه ها و مساجد بین راهی تشکیل گردید.

در این جلسه حجت الاسلام ابراهیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان، ضمن خیرمقدم گویی به مدعوین به تشریح امور ضروری مورد نیاز مساجد و نمازخانه های بین راهی، سواحل، راههای موصلاتی، حواشی شهرها و روستاهای فاقد مسجد، از قبیل داشتن بانک اطلاعات و طرح جامع، آمایش مساجد و نمازخانه ها، نیازسنجی منطقی، نحوه نگهداری مساجد، شیوه نامه دارای ضمانت اجرائی و بهره گیری مطلوب از توان خیرین و نظارت و ارزیابی با تشکیل کارگروه بصورت مستمر، پرداخت.

در ادامه معاون امور عمرانی استاندار، ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به جایگاه والای نماز واقامه نماز در وقت فضیلت، به بیان انتظارات از دستگاه های متولی در ساماندهی و رسیدگی به وضعیت نمازخانه های بین راهی پرداخت و افزود: بانک اطلاعات از وضعیت اقامه نماز و نیاز سنجی به همراه شیوه نامه ساماندهی مساجد استان  باید هر چه زودتر تنظیم شود.

وی گفت: مساجد و نمازخانه های بین راهی در استان باید دارای امکانات مناسب فیزیکی و بهداشتی ودر خور شأن برای استفاده مسافرین باشند.

معاون عمرانی استاندار اظهارداشت: تلاش ما این است که پیگیر وضعیت نمازخانه ها و مساجد بین راهی استان باشیم ودر این راه جهت ارائه خدمات مناسب به هموطنان از همه ظرفیت های استان استفاده خواهیم کرد.

علیخانی گفت: انتظاراین است کلیه دستگاه هایی که بعنوان متولیان این امر می باشند همه تلاش خود را برای ساماندهی نمازخانه ها بکار گرفته و پیگیر این موضوع باشند و معاونت عمرانی استانداری، تمام توان خود را برای ساماندهی در خور شأن مساجد و نمازخانه های راه های مواصلاتی، برابر آمایش مساجد و نمازخانه ها بکار می گیرد.

در پایان جلسه کارشناسان و مدیران شهری و روستایی وامور فنی استانداری، میراث فرهنگی، راهداری و حمل و نقل پایانه، اوقاف و امور خیریه و شرکت پخش فرآورده های نفتی به بحث و تبادل نظر در خصوص پیگیری وضعیت نمازخانه ها و مساجد بین راهی پرداختند.

برچسب‌ها: