آیین کلنگ زنی مسجد فاطمه الزهرا (س) قم برگزار شد

آیین کلنگ زنی مسجد فاطمه الزهرا (س) قم برگزار شد
اردیبهشت 4, 1402
331 بازدید

آیین کلنگ زنی مسجد فاطمه الزهرا (س)، صبح سه‌شنبه، بیست و نهم فروردین‌ماه، با حضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم و دیگر مسئولین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز قم، آیین کلنگ زنی مسجد فاطمه الزهرا (س)، صبح سه‌شنبه، بیست و نهم فروردین‌ماه، با حضور آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم، معاون استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیر ستاد اقامه نماز، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری، شهردار منطقه و دیگر مسئولین برگزار شد.

امام جمعه قم در حاشیه برگزاری این آیین، یکی از ارکان الهی را عبادت عنوان کرد و افزود: عبادت دارای دو بعد است، اولی هر آنچه که در راستای رضای معبود انجام می‌شود و دومی عبادت در راستای تقرب به درگاه الهی است.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در ادامه نماز را مهمترین عبادات دانست و افزود: نماز سکوی پرش و مایه رشد و کمال انسان است چراکه اعمال بر اساس نماز سنجیده می‌شود.

وی در ادامه به تشریح جواب نماز پرداخت و خاطر نشان کرد: نماز دارای دو جنبه زمانی و مکانی است که جنبه زمانی به معنی اقامه نماز در وقت فضیلت و جنبه مکانی به معانی اقامه نماز در مسجدی است که خانه خداوند متعال تلقی می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به کلام امیر مومنان علی(ع) به جایگاه مسجد در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: می‌بایست جایگاه مساجد را به عنوان پایگاه جهان اسلام تعالی بخشیم تا شاهد آثار آن در هدایت جامعه اسلامی باشیم.

وی با تاکید بر جایگاه ائمه جماعات در مساجد، بر لزوم جذب جوانان و نوجوانان بر حضور فعال فعالیت های فرهنگی مساجد اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات جماعات و روحانیون با ایجاد جذابیت و برنامه‌ریزی‌ در اجرای فعالیت‌های فرهنگی در راستای پویایی مساجد تلاش کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه آیین کلنگ زنی مسجد فاطمه الزهرا (س) و خطاب به مسئولین و خیرین بر لزوم الگوسازی استان قم تاکید کرد و گفت: مسجد، محل اجتماع و کانون همدلی است لذا می‌بابیست در راستای رفع کاستی مساجد در کشور گام برداریم.

در پایان کلنگ احداث مسجد فاطمه الزهرا(س) به وسعت ۹۰۰ متر مربع، توسط آیت الله حسینی بوشهری و دیگر مسئولین استان به زمین زده شد.

برچسب‌ها: