آیین کلنگ زنی احداث یک باب مسجد خیرساز در روستای تم بساط شهرستان میناب+ تصاویر

آیین کلنگ زنی احداث یک باب مسجد خیرساز در روستای تم بساط شهرستان میناب+ تصاویر
مرداد 4, 1401
397 بازدید

آیین کلنگ زنی احداث یک باب مسجد خیرساز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان هرمزگان، آیین کلنگ زنی احداث یک باب مسجد خیرساز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان، فرماندار ویژه و دبیر اقامه نماز شهرستان میناب و اعضای شورای اسلامی، دهیاری و اهالی روستای تم بساط از توابع بخش مرکزی شهرستان میناب برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین اعتمادی در این آیین با اشاره به نقش مهم مسجد در حیات دینی و شئونات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علمی مسلمانان، در خصوص تاکیدات اولیای الهی به ویژه ائمه اطهار(ع) مبنی بر ساخت مسجد مطالبی را ایراد کرد و افزود: در آموزه های دینی ما فضیلت های بی شماری برای بانیان و آباد کنندگان مساجد ذکر شده که مهم ترین ویژگی بانیان مساجد عبارتند از داشتن ایمان به خدا، اخلاص و اعتقاد به قیامت و از همه مهم تر اقامه نماز بوده است.

وی افزود: هدف اصلی از ساخت مسجد، عبادت و بندگی خداوند است و در این راستا کسانی که با نماز مانوس و همراه نیستند ولو اینکه به لحاظ ظاهری در ساخت و احداث مسجد مشارکت داشته باشند هرگز از بانیان واقعی مسجد تلقی نمی شوند.

اعتمادی نترسیدن از غیرخدا را از شرایط دیگر آباد کنندگان مساجد برشمردند و بیان داشت و گفت: رهاورد نهراسیدن از غیر خدا شجاعت و قدرت در برابر هر مقام و قدرتی است که قطعا همین مسئله مانع از اجرای برنامه های غیردینی و غیر الهی در مساجد خواهد بود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان خودسازی را مقدم بر مسجدسازی عنوان کرد و از شرایط کمال و قبولی عمارت و آبادانی مسجد را امر مهم خودسازی دانستند.

وی مصادیق عمارت مسجد را شامل بنای مسجد، ترمیم و اصلاح آن برشمرد.

حجت الاسلام اعتمادی در این آیین افزود: با عنایت به رویکرد مجمع خیرین مسجدساز ستاد اقامه نماز کشور و پیگیری های به عمل آمده، پس از بررسی و پایش روستاهای فاقد مسجد مقرر شد یک باب مسجد با زیربنای ۱۰۰ متر و با هزینه تقریبی هفت میلیارد ریال در روستای تم بساط از توابع بخش مرکزی شهرستان میناب که دارای ۲۰۰۰ نفر جمعیت و بالغ بر ۱۵۰ خانوار و فاقد مسجد می باشد توسط یکی از بانوان خیر تامین و در سریع ترین زمان ممکن احداث و تکمیل گردد.

وی ضمن تشکر از این خیر نیک اندیش از اعضای شورای اسلامی و دهیاری و معتمدین روستا، خواستار تسریع در تکمیل و احداث پروژه مسجد موصوف شد تا این روستا از نعمت معنوی مسجد به عنوان بهترین پایگاه ارزشی و دینی بهره مند شوند و مورد استفاده و بهره برداری عموم مومنین قرار گیرد.

برچسب‌ها: